اخبار علمی

بایگانی

خودکار «استرس زدا» هم به بازار می‌آید

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۱، ۰۷:۴۴ ب.ظ

گزارش ایسنا، میگوئل برونز آلونسو دانشجوی دکترا از دانشگاه دلفت در هلند متوجه شده است که مردم زمانی که تحت فشار هستند تمایل دارند که با خودکار یا هر نوع قلم دیگری که در دست دارند بازی کنند.

وی در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: به همین خاطر من خودکاری را طراحی کرده‌ام که می‌تواند حرکات عصبی را تشخیص دهد و معلوم کند که آیا کاربر در وضعیت استرس است یا نه؟

به گزارش روزنامه تلگراف، آلونسو در این باره گفت: وقتی خودکار استرس سنج حرکات سریعتر ناشی از استرس را تشخیص می‌دهد به تدریج به گونه‌ای تغییر می‌کند که حرکت دادن آن به اطراف دشوارتر می‌شود.

این امر کاربران را تشویق می‌کند که خودکار را به شیوه خاصی حرکت دهند تا آرامش بیشتری کسب کنند و در عوض گردش خودکار در دستانشان آسانتر می‌شود و در عین حال از استرس فرد نیز کاسته می‌شود.

این دانشجوی دکترا افزود: حسگرهای موجود در خودکار به شیوه‌ای مفید میزان استرس کاربر را اندازه‌گیری می‌کنند و پیش زمینه دقیقی به او می‌دهد تا برای مقابله با استرس به روش صحیح به کاربر کمک کند.

آزمایشات نشان داد: کسانی که از این خود استفاده کنند، استرس روانی کمتری را تجربه می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی